Po lekcjach

Jak rozpocząć pracę z Lego Mindstorms EV3:
pobrać aplikację https://education.lego.com/en-us/downloads/mindstorms-ev3/software
aktualizacja oprogramowania kostki EV3:
https://education.lego.com/en-us/product-resources/mindstorms-ev3/downloads/firmware-update
https://ev3manager.education.lego.com/
a teraz BUDUJEMY:
prosty model https://youtu.be/EIJITDSfwxY
i drugi prosty model http://rookieelectronics.com/genbot-building-instructions/

W szkole nie ma aż tyle czasu, żeby zająć się mocno programowaniem, ale jeżeli Was ono interesuje macie dużo miejsc w sieci, gdzie znajdziecie materiały dla Waszej samodzielnej nauki. Jeżeli będziecie się uczyć korzystając ze źródeł, które tutaj proponujemy, to możecie liczyć na nasze (nauczycieli informatyki w PSP Gdańsk) wsparcie w dowolnym czasie, gdy jesteśmy w szkole. Zachęcamy do rozwijania umiejętności samodzielnego uczenia się. Na początek do samodzielnej nauki proponujemy Pythona na bazie książki:
Ucząc się z tej książki możecie korzystać z pomocy na https://kodujwpythonie.pl/pl/ oraz na https://www.facebook.com/kodujwpythonie/
Dodatkowo w szkole możecie o tym temacie porozmawiać z nauczycielem, który miał przyjemność napisać dla tej książki "zachętkę" :)


Drugi temat do samodzielnej nauki wiąże się z robotem Genibot. Na zdjęciu widać, jakiej jest wielkości w porównaniu z figurką Lego.

Genibot'em mogą się bawić dzieci z klas 1-3, a dla starszych jest propozycja programowania Genibota za pomocą języka Scratch. Jak to zrobić można przeczytać w magazynie Programista Junior (nr 6/2020) w artykule, którego początek poniżej.

Autorka artykułu służy wsparciem merytorycznym w szkole i tam też możecie sprawdzić na Genibocie, jak działa napisany przez Was program.