Klasa 3

Zadania dla klasy 3 

 

Temat:17 Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.

W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami edukacyjnymi.
Linki do gier:

 

 

Temat:16 Elementy pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Odszukiwanie komórek na podstawie ich adresu.

Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy  platformy Youtube :


 

Zadanie proszę zapisać i wysłać na adres:

p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

 

Temat:15: Tworzenie Symboli w aplikacji dokumenty.

 

Film szkoleniowy - symbole

Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

Temat14: Kartka Wielkanocna - Scratch

Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu: zadanie3

link do aplikacji 

Scratch

 

Temat13: Formatowanie tekstu w programie MS Word. 

Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu - zadanie2

 

Temat12: Praca z tabelą przygotowaną w edytorze tekstu.

Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu - zadanie


Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

Temat10/11: Tworzymy prezentację na temat: zwierzęta.

 

Naszym celem jest stworzenie prezentacji w aplikacji prezentacje, w domenie google.com, na temat: Zwierzęta.

Prezentację dzielimy na działy:

Zwierzęta: na wsi, domowe, egzotyczne.

Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1

W każdym dziale umieszczamy przynajmniej 5 slajdów ze wstawionymi zdjęciami zwierząt. 

 W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.

Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

Temat8/9 Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.

Naszym celem jest stworzenie prezentacji na temat swoich pasji. 

W prezentacji proszę umieścić informację na temat swoich zainteresowań 

Prezentacja powinna składać się z co najmniej 5 slajdów.

W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.

Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1

Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

 

Temat7: Edukacja poprzez zabawę - gra edukacyjna.


W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grą edukacyjną.

 

Temat6: Powtórzenie wiadomości na temat poczty internetowej. – Najważniejsze zasady netykiety.

Netykieta to zbiór reguł właściwego zachowania w sieci. Poznaj piętnaście zasad netykiety, według których powinien postępować każdy




Test wiadomości - kliknij 


Temat5:Kopiuj wklej, zwielokrotnianie obiektów.

Film instruktażowy - film

Pracę należy wysłać na adres z konta szkolego: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl



Temat4: Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.

W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami edukacyjnymi.
Linki do gier:

Temat3: Tworzenie odbicia lustrzanego w programie Paint.

film instruktażowy - film

paint online

Pracę należy wysłać na adres z konta szkolego: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl

Temat2: Nauka programowania poprzez zabawę.

Cel zajęć: nauka zasad programowania za pomocą gier interaktywnych.

 Zadanie do wykonania: proszę uruchomić i rozwiązać poniższe łamigłówki:

AI dla oceanów

https://studio.code.org/s/oceans/stage/1/puzzle/1


Temat1: Poczta internetowa.

Cel zajęć:

- Uczeń potrafi korzystać z poczty internetowej,

- Uczeń wie, jak zalogować się na pocztę internetową.

Film czym jest Internet - film1

Filmy edukacyjne: czym jest poczta internetowa – film2

W jaki sposób możemy się zalogować oraz korzystać z szkolnego konta pocztowego – film3


Poniżej są tematy realizowane w nauczaniu zdalnym w roku szkolnym 2019/20.
Latem pamiętajcie o swoich zwierzętach - one Was kochają :)

Film zmontował Adaś z Mamą. Dziękujemy :)

Pomocy, jak zrobić, szukaj np. TUTAJ.
DZIEŃ EUROPY - zróbmy coś kolorowego :)

Temat 7 - Codey Rocky, czy micro:bit? To nie jest reklama zabawek :)
Będziemy programować dwa urządzenia. Na nazwach w temacie lekcji są linki i gdyby nauczyciel miał problem z Internetem (a tak się już zdarzyło), to wchodzicie na stronki i uczycie się sami. Trzeba tylko czytać.






Temat 6 - Co wybierasz? Scratch czy mBlock?
Na lekcji będziemy pracować na https://ide.mblock.cc/#/ Nie trzeba niczego instalować. Po kliknięciu w link przechodzicie na stronę mBlocka i jest tam przykładowy program (gra). Trzeba kliknąć na Plik i wybrać Nowy plik. Otworzy się dla Was nowy plik. Pod sceną wybierzcie zakładkę Postacie i będziecie jak w Scratch ale z innymi duszkami i tłami. Piszecie program nt. Ziemi. Może być sprzątanie śmieci przez pandę lub ptaka. Liczę na Waszą kreatywność. Po napisaniu programu klikacie Plik i wybieracie Zapisz na komputerze. Plik z programem przesyłacie na moją pocztę (podałam w wiadomości na Librusie).


Temat 5 - Jak to zrobić lepiej
Omówimy programy, które zamieściliście w studio https://scratch.mit.edu/studios/26305945/

Z okazji Dnia Ziemi świętowanego dnia 22 kwietnia, Google przygotował animację, którą możecie obejrzeć TUTAJ

Z myślą o Ziemi każdy z Was rozwinie program https://scratch.mit.edu/projects/387671152/ wg własnego pomysłu. Można dodać jeszcze jeden kwiatek, tło i może niech ziemia sie kręci lub przemieszcza. Program zapisz do studia https://scratch.mit.edu/studios/26447089/

Temat 4
Na lekcji i w ciągu najbliższego tygodnia do wykonania będą dwa zadania:
1. Rysowanie na padlecie
2. Napisz program DOM i zapisz go do studia dla klas trzecich: https://scratch.mit.edu/studios/26305945/ Program ma się nazywać: Twoje imię i klasa, żebym wiedziała, czyja to praca!
Program DOM powinien zawierać: trzy duszki (litery DOM). Po uruchomieniu programu litery poruszają się (w dowolny sposób), a po naciśnięciu przycisku Spacja układają się w napis DOM. Tło dowolne.

Padlet z PISANKAMI. W programie Paint narysuj pisankę, a potem wstaw ją na Padlecie (link dostaniesz na lekcji). Możesz to zrobić tylko do 8 kwietnia włącznie. W polu Title na Padlecie wpisz tylko imię i klasę.

Temat 3
Pracujemy na własnym koncie utworzonym na www.scratch.mit.edu
Piszemy własny program z pisanką wielkanocną, udostępniamy ten program.
Oglądając FILM nauczymy się, jak dodać własny program do obcego studia, którego adres znamy.
Na koniec dodasz swój program do studia o adresie:
https://scratch.mit.edu/studios/25969775/
Na filmie słychać stukanie i miauczenie kota, ale to nie jest Scratch kot, tylko mój prywatny dobijał się do drzwi. W wolnej chwili nagram film drugi raz :)
Temat 2
Zapraszam do obejrzenia FILMU
Po wejściu na scratch.mit.edu postaraj się stworzyć jakąś animację, albo zajrzyj TUTAJ do programu, który pisaliśmy na ostatniej lekcji i dokonaj zmian wg własnego pomysłu.
Temat 1

W tej zakładce będę wstawiał scenariusze zajęć z Informatyki dla klasy 3. Na początek wysyłam prace na dwa pierwsze tygodnie od 16.03.2020 do 27.03.2020 https://drive.google.com/drive/folders/1LqpgXMEj8fgppcIk8ejPVcSxr7z7cSLN?usp=sharing