Temat:17 Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
Linki do gier:
Temat:16 Elementy pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Odszukiwanie komórek na podstawie ich adresu.
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Zadanie proszę zapisać i wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat:15: Tworzenie Symboli w aplikacji dokumenty.
Film szkoleniowy - symbole
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat14: Kartka Wielkanocna - Scratch
Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu: zadanie3
link do aplikacji Scratch
Temat13: Formatowanie tekstu w programie MS Word.
Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu - zadanie2
Temat12: Praca z tabelą przygotowaną w edytorze tekstu.
Proszę wykonać zadanie na podstawie filmu - zadanie
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat10/11: Tworzymy prezentację na temat: zwierzęta.
Naszym celem jest stworzenie prezentacji w aplikacji prezentacje, w domenie google.com, na temat: Zwierzęta.
Prezentację dzielimy na działy:
Zwierzęta: na wsi, domowe, egzotyczne.
Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
W każdym dziale umieszczamy przynajmniej 5 slajdów ze wstawionymi zdjęciami zwierząt.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat8/9 Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.
Naszym celem jest stworzenie prezentacji na temat swoich pasji.
W prezentacji proszę umieścić informację na temat swoich zainteresowań
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 5 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat7: Edukacja poprzez zabawę - gra edukacyjna.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grą edukacyjną.
Temat6: Powtórzenie wiadomości na temat poczty internetowej. –
Najważniejsze zasady netykiety.
Netykieta
to zbiór reguł właściwego zachowania w sieci. Poznaj piętnaście zasad
netykiety, według których powinien postępować każdy
Test wiadomości - kliknij
Temat5:Kopiuj wklej, zwielokrotnianie obiektów.
Film instruktażowy - film
Pracę należy wysłać na adres z konta szkolego: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat3: Tworzenie odbicia lustrzanego w programie Paint.
film instruktażowy - film
Pracę należy wysłać na adres z konta szkolego: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat2: Nauka programowania poprzez zabawę.
Cel zajęć: nauka zasad programowania za pomocą gier interaktywnych.
Zadanie do wykonania: proszę uruchomić i rozwiązać poniższe łamigłówki:
AI dla oceanów
https://studio.code.org/s/oceans/stage/1/puzzle/1
Temat1: Poczta internetowa.
Cel zajęć:
- Uczeń potrafi korzystać z poczty internetowej,
- Uczeń wie, jak zalogować się na pocztę internetową.
Filmy edukacyjne: czym jest poczta internetowa – film2
W jaki sposób możemy się zalogować oraz korzystać z szkolnego konta pocztowego –
film3
Poniżej są tematy realizowane w nauczaniu zdalnym w roku szkolnym 2019/20. |
Film zmontował Adaś z Mamą. Dziękujemy :)
Pomocy, jak zrobić, szukaj np. TUTAJ.
DZIEŃ EUROPY - zróbmy coś kolorowego :)
Temat 7 - Codey Rocky, czy micro:bit? To nie jest reklama zabawek :)
Będziemy programować dwa urządzenia. Na nazwach w temacie lekcji są linki i gdyby nauczyciel miał problem z Internetem (a tak się już zdarzyło), to wchodzicie na stronki i uczycie się sami. Trzeba tylko czytać.
Temat 6 - Co wybierasz? Scratch czy mBlock?
Na lekcji będziemy pracować na https://ide.mblock.cc/#/ Nie trzeba niczego instalować. Po kliknięciu w link przechodzicie na stronę mBlocka i jest tam przykładowy program (gra). Trzeba kliknąć na Plik i wybrać Nowy plik. Otworzy się dla Was nowy plik. Pod sceną wybierzcie zakładkę Postacie i będziecie jak w Scratch ale z innymi duszkami i tłami. Piszecie program nt. Ziemi. Może być sprzątanie śmieci przez pandę lub ptaka. Liczę na Waszą kreatywność. Po napisaniu programu klikacie Plik i wybieracie Zapisz na komputerze. Plik z programem przesyłacie na moją pocztę (podałam w wiadomości na Librusie).

Temat 5 - Jak to zrobić lepiej
Omówimy programy, które zamieściliście w studio https://scratch.mit.edu/studios/26305945/
Z okazji Dnia Ziemi świętowanego dnia 22 kwietnia, Google przygotował animację, którą możecie obejrzeć TUTAJ
Z myślą o Ziemi każdy z Was rozwinie program https://scratch.mit.edu/projects/387671152/ wg własnego pomysłu. Można dodać jeszcze jeden kwiatek, tło i może niech ziemia sie kręci lub przemieszcza. Program zapisz do studia https://scratch.mit.edu/studios/26447089/
Temat 4
Na lekcji i w ciągu najbliższego tygodnia do wykonania będą dwa zadania:
1. Rysowanie na padlecie
2. Napisz program DOM i zapisz go do studia dla klas trzecich: https://scratch.mit.edu/studios/26305945/ Program ma się nazywać: Twoje imię i klasa, żebym wiedziała, czyja to praca!
Program DOM powinien zawierać: trzy duszki (litery DOM). Po uruchomieniu programu litery poruszają się (w dowolny sposób), a po naciśnięciu przycisku Spacja układają się w napis DOM. Tło dowolne.
Temat 3
Pracujemy na własnym koncie utworzonym na www.scratch.mit.edu
Piszemy własny program z pisanką wielkanocną, udostępniamy ten program.
Oglądając FILM nauczymy się, jak dodać własny program do obcego studia, którego adres znamy.
Na koniec dodasz swój program do studia o adresie:
https://scratch.mit.edu/studios/25969775/
Na filmie słychać stukanie i miauczenie kota, ale to nie jest Scratch kot, tylko mój prywatny dobijał się do drzwi. W wolnej chwili nagram film drugi raz :)
Temat 2
Zapraszam do obejrzenia FILMU
Po wejściu na scratch.mit.edu postaraj się stworzyć jakąś animację, albo zajrzyj TUTAJ do programu, który pisaliśmy na ostatniej lekcji i dokonaj zmian wg własnego pomysłu.
Temat 1
W tej zakładce będę wstawiał scenariusze zajęć z Informatyki dla klasy 3. Na początek wysyłam prace na dwa pierwsze tygodnie od 16.03.2020 do 27.03.2020 https://drive.google.com/drive/folders/1LqpgXMEj8fgppcIk8ejPVcSxr7z7cSLN?usp=sharing

