programowanie/ZABAWA



TEMATY DO PRZEMYŚLENIA

Czy to prawda, że wszyscy grają?
KRYTYCZNE MYŚLENIE
Morska lekcja dla Błękitnej Planety

W roku szkolnym 2020/2021 też BĘDZIEMY KODOWAĆ 

Zobaczcie, jakie cudne animacje można robić w Scratch. Po uruchomieniu można malować zorzę polarną jeżdżąc myszą i wciśniętym lewym przyciskiem. Ten program ma adres https://scratch.mit.edu/projects/484733869

Kalendarz gdański (adwentowy). Możecie się pobawić i dodać własne tła, życzenia i niespodziankę na paczce. Link do programu: https://scratch.mit.edu/projects/190134109 Klikamy w datę, powrót do kalendarza po kliknięciu w małą choinkę po prawej. Puste tła czekają na Wasze rysunki.



Adam z 6e zaprasza do szukania diamentu. Postać (głowa) poruszana strzałkami. Chyba sami widzicie, jakie przeszkody są do pokonania.


Kot ratuje drzewa - gra w Scratch
wersja podstawowa https://scratch.mit.edu/projects/444140102/
wersja z punktacją https://scratch.mit.edu/projects/444154729/

Zobaczcie, jak rozwinęła grę w czasie rodzinnej zabawy Pola z 1f (dziękujemy Rodzinie Poli :)


Julian z 1a (razem z Tatą) zapraszają do gry, w której kot łapie czarownicę, a pająk przeszkadza.


Poniżej gry, do któych zaprasza Konrad z 5e.
==ZASADY== Twoim zadaniem jest poruszanie kotkiem strzałkami i dotykanie(ratowanie) drzew. Pantera wyzywa na pojedynek? Pokonaj ją! Uważaj, bo się chowa i też potrafi zaatakować! ==OPIS== Uratuj drzewka! Jesteś małym kotkiem, który musi ocalić świat przed wycinką drzew. Uwaga to pantera! Wyzywa Cię na walkę. Pokonaj ją i dalej ratuj świat! Bądź najlepszy i uratuj jak najwięcej drzew!

==INSTRUKCJA== Spacja do skakania - zdobądź jak najwięcej punktów Klikając poniżej projektu w "Zmienne w chmurze" możecie zobaczyć wcześniejsze rekordy :-) Im dalej przebiegniesz - tym więcej kamieni będziesz musiał pokonać :-)



20 maja 2020 idziemy na urodziny Scratch'a. Wchodzimy TUTAJ.



(18.05.2018) Kibicujemy powstawaniu nowej wersji Scratch 3.0. Podglądać można TUTAJ

(14.05.2018)
Programowanie (za sprawą Mistrzów Kodowania) jest obecne w PSP od początku i dla wszystkich uczniów. Można powiedzieć, że Scratch przyszedł z dedykowaną salą komputerową firmy Samsung. Cztery lata to dla sprzętu komputerowego szmat czasu, ale sala jest nadal bardzo atrakcyjna. Co się działo w Sali Samsunga przez pierwsze trzy lata można zobaczyć TUTAJ.
Bieżący rok szkolny (2017/18) to bardzo aktywny czas dla tej Sali i mamy nadzieję, że tak jeszcze trochę będzie.