Temat27: Liczby z kresek, kreski z liczb - kod kreskowy.
Proszę przesłać kody do licz:
134
systemu binarnego :
10101
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat26: Jak połączyć dwa zdjęcia ? GIMP poradnik.
Film szkoleniowy: film
Pracę proszę zapisać w rozszerzeniu jpg
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat25: Gimp - praca na warstwach
Zadanie do wykonania:
Proszę wykonać dowolny rysunek z wykorzystaniem wartst.
Pracę proszę zapisać w rozszerzeniu xcf
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Temat24: Zdjęć cięcie-gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć
Proszę wykonać pracę w programie gimp na temat:
Jak spędzam wolny czas ?
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat23:
Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
https://blockly.games/?lang=pl
Temat:20 Obrazki w arkuszu kalkulacyjnym - Google Arkusze.
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Temat:19 Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?
Jak wyszukać podany element w zbiorze?
str o 80 -85
Temat17/18: Do biegu, gotowi, start!
Komunikaty w programie Scratchstr od 64- 71
Pracę proszę wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat16: Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
Temat15: Adresowanie względne i bezwzględne.
zadanie 1

Zadanie 2
film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat14: Demokratyczne wybory. O tworzeniu wykresów.
Strona w podręczniku 26- 33
Film instruktażowy z zadaniem- film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat12/13: Budżet kieszonkowy.
Proste obliczenia w programie Excel (arkusze google)
Strona w podręczniku 20- 24
Film instruktażowy z zadaniem - film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat11: Tworzenie
animacji w programie GIMP.
1. Cele
lekcji
a)
Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka
dokumentu.
b)
Umiejętności
Uczeń potrafi:
•
Wklejać wycięte wcześniej elementy
•
Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
•
Tworzeni klatek animacji
•
Wykorzystanie warstw, efektów animacji
Film szkoleniowy :
Zadanie do
wykonania
Proszę wykonać dowolną animacje z wykorzystaniem
warstw, w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
Temat27: Liczby z kresek, kreski z liczb - kod kreskowy.
Proszę przesłać kody do licz:
134
systemu binarnego :
10101
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat26: Jak połączyć dwa zdjęcia ? GIMP poradnik.
Film szkoleniowy: film
Pracę proszę zapisać w rozszerzeniu jpg
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat25: Gimp - praca na warstwach
Zadanie do wykonania:
Proszę wykonać dowolny rysunek z wykorzystaniem wartst.
Pracę proszę zapisać w rozszerzeniu xcf
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Temat24: Zdjęć cięcie-gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć
Proszę wykonać pracę w programie gimp na temat:
Jak spędzam wolny czas ?
Pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat23: Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
https://blockly.games/?lang=pl
Temat:20 Obrazki w arkuszu kalkulacyjnym - Google Arkusze.
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Temat:19 Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?
Jak wyszukać podany element w zbiorze?
str o 80 -85
Temat17/18: Do biegu, gotowi, start!
Pracę proszę wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat16: Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
Temat15: Adresowanie względne i bezwzględne.
zadanie 1
Zadanie 2
film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat14: Demokratyczne wybory. O tworzeniu wykresów.
Strona w podręczniku 26- 33
Film instruktażowy z zadaniem- film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat12/13: Budżet kieszonkowy.
Proste obliczenia w programie Excel (arkusze google)
Strona w podręczniku 20- 24
Film instruktażowy z zadaniem - film
Pracę proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Temat11: Tworzenie animacji w programie GIMP.
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem
oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku gif!
Temat10:Skalowanie obrazu w programie GIMP
1. Cele
lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna
pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń
potrafi:
• Wycinać obiekt z zdjęcia
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
• Skalować obiekt
3 Przebieg
lekcji
Proszę
uruchomić GIMPA wkleić zdjęcie z wyszukiwarki, a następnie je wyciąć i wkleić
do nowego obrazu następnie skalować obiekt w 4 , 5 różnych rozmiarach.
Link
szkoleniowy zadania:
Zadanie do
wykonania
Proszę
wykonać dowolną prace z wykorzystaniem narzędzia wycinania, skalowania w
programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie
podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę
zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat9:
Gimp wycinanie i wklejanie.
Cele
lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
• Wycinać obiekty z zdjęcia
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Proszę uruchomić GIMPA wkleić zdjęcie z wyszukiwarki,
a następnie je wyciąć i wkleić do nowego obrazu.
Instrukcja wykonania zadania: FILM
Zadanie do wykonania
Temat10:Skalowanie obrazu w programie GIMP
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
• Wycinać obiekt z zdjęcia
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
• Skalować obiekt
3 Przebieg lekcji
Proszę uruchomić GIMPA wkleić zdjęcie z wyszukiwarki, a następnie je wyciąć i wkleić do nowego obrazu następnie skalować obiekt w 4 , 5 różnych rozmiarach.
Link szkoleniowy zadania:
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną prace z wykorzystaniem narzędzia wycinania, skalowania w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat9: Gimp wycinanie i wklejanie.
Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
• Wycinać obiekty z zdjęcia
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Proszę uruchomić GIMPA wkleić zdjęcie z wyszukiwarki, a następnie je wyciąć i wkleić do nowego obrazu.
Instrukcja wykonania zadania: FILM
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną prace z wykorzystaniem narzędzia wycinania w programie GIMP. Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy. Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg! pracę możecie wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat8: Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu
grafik z wykorzystaniem warstw.
Link do programu : Plik instalacyjny GIMP
Link szkoleniowy jak zainstalować GIMPa: Film szkoleniowy
Jak wykonać prosty rysunek w GIMP -film
Jak zapisać prace w rozszerzeniu jpg - film
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną prace graficzną w programie GIMP, pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Jak zapisać prace w rozszerzeniu jpg - film
Proszę wykonać dowolną prace graficzną w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat7: Scratch: Jak zrobić grę spadające jabłka?
Temat6: Edukacja poprzez zabawę - gra edukacyjna.
Temat5: Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu Excel. Nauka tworzenia tabel, obramowań oraz sumowanie.
Zadanie do wykonana:
Proszę stworzyć tabelę z rysunku 1, a następnie obliczyć wartość - cena poszczególnych produktów w stosunku do jej wagi. (waga *cena)
Rysunek 1
Pracę proszę udostępnić na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film instruktażowy - film
Temat4: Dokument wielostronicowy – wstawianie wartości
matematycznych.
Cela zajęć:
Nauka wstawiania znaków matematycznych.
Zadanie
Proszę wstawić działania z rysunku do aplikacji dokumenty.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film instruktażowy - film
Temat3: Do
biegu, gotowi, start! Godzina kodowania –
nauka programowania poprzez zabawę.
Cel zajęć: nauka zasad programowania za pomocą gier
interaktywnych.
Zadanie do wykonania: proszę uruchomić i rozwiązać poniższe łamigłówki:
Minecraft sztuczna inteligencja aplikacja do zainstalowania
Temat1/2: Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.
Naszym celem jest stworzenie prezentacji na temat wody
W prezentacji proszę umieścić informację na temat wody:
- Dlaczego woda jest nam potrzebna?
- W jaki sposób możemy oszczędzać wodę?
- Czym jest ślad wody?
- W ilu procentach człowiek składa się z wody?
Do szukania informacji z Internetu proszę wykorzystać internetową encyklopedię wikipedia.org
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 10 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia.
Film instruktażowy logowanie i korzystanie z konta szkolnego - film!
Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Poniżej są tematy realizowane w nauczaniu zdalnym w roku szkolnym 2019/20 i te materiały będą dostępne jeszcze przez rok. Zapraszamy do korzystania. |
Zasady podane poniżej są tylko wskazówkami, jak zachowywać się w sieci, aby nie ponieść niepotrzebnych strat.
- Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
- Nie otwieraj wiadomości od nieznajomych osób.
- Pobieraj pliki tylko ze sprawdzonych źródeł.
- Nie klikaj w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e‑mail.
- Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł.
- Nie wysyłaj swoich zdjęć.
- Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.
- Stosuj mocne, trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr.
- Czytaj regulaminy.
- Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL (ang. Secure Socket Layer - zapewnia poufność i transmisji danych).
- Pamiętaj, że osoba, którą poznasz w sieci może nie być tym, za kogo się podaje.
- Nie podawaj swoich prawdziwych danych osobowych. Wymyśl sobie jakiś nick (nazwę nie związaną z twoimi danymi personalnymi).
- Bądź ostrożny, jeśli chcesz spotkać się z osobami poznanymi przez Internet!
- Nie podawaj nikomu danych swoich znajomych.
- Nie publikuj zdjęć swoich znajomych bez ich zgody.
- · Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
- · Poznanie środowiska Scratch.
- · uczeń potrafi przesuwać oraz obracać duszka na scenie,
- · uczeń potrafi konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza,
- · uczeń rozumie i umie stosować instrukcję pętli do powtarzających się czynności,
- ·
uczeń potrafi przełożyć prosty algorytm (przepis) na program w języku
Scratch.
Film szkoleniowy z zadaniem w scrach: film
Temat12:Tworzenie gry- Scratch.
- · Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
- · Poznanie środowiska Scratch.
- · uczeń potrafi przesuwać oraz obracać duszka na scenie,
- · uczeń potrafi konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza,
- · uczeń rozumie i umie stosować instrukcję pętli do powtarzających się czynności,
- · uczeń potrafi przełożyć prosty algorytm (przepis) na program w języku Scratch.
Film szkoleniowy z zadaniem w scrach: film
Temat10: Powtórzenie wiadomości z elementów budowy komputera.
- wie, do czego służą: jednostka centralna. monitor i klawiatura;
- wyjaśnić, jaką rolę pełnią podstawowe urządzenia znajdujące się w jednostce centralnej;
- podać przykłady urządzeń zewnętrznych.
• włączyć i wyłączyć komputer;
• rozpoznać, kiedy pracują określone urządzenia zamontowane w komputerze;
• przyporządkować urządzenia zewnętrzne do określonej grupy.
Nagramy wspólną recytację tekstu, który znajduje się TUTAJ. Każdy otrzyma nagranie i będzie musiał zmontować film (przyciąć, dodać napisy) i przesłać do nauczyciela. | ![]() |
No i jest! Dzięki wspólnemu nagraniu (niektórzy lektorzy się spóźniali, ale to nic) odkrywamy, kto w przyszłości będzie walczył
o Oskara za montaż filmu :)
a. 2. Metoda i forma pracy
3. Środki dydaktyczne
4. Przebieg lekcji
Pawelhommel1@gmail.com
Temat 7 - Praca na wspólnym pliku
Link do pliku zostanie podany na lekcji.
Temat 6 - Nagrywanie z ekranu
W czasach kiedy tak dużo pracujemy przy komputerze, wysyłamy swoje prace do innych osób, przyda się umiejętność nagrywania z ekranu. Jestem pewna, że część z Was nagrywa z ekranu na potrzeby gier. Podaję poniżej linki do kilku narzędzi. Sama używam tego pierwszego.
https://www.youtube.com/watch?v=2duH-5Urx80 Screencast-O-Matic
https://www.screencastify.com/ Screencastify – Screen Video Recorder
https://www.youtube.com/watch?v=TOxzIeIUKjY nagrywanie w Windows 10
https://www.youtube.com/watch?v=6T020-TI_3U nagrywanie w PowerPoint (Microsoft Office 2016)
https://obsproject.com/download OBS
https://www.freescreenrecording.com/ Free Cam program polecany przez Nikodema K. z 8c
Wybierzcie dla siebie narzędzie do nagrywania z ekranu (może być coś spoza tej listy) i nagrajcie krótki (max 1 min) film, który prześlecie do mnie na maila służbowego podanego w wiadomościach na Librusie.
na nagrywaniu ruchu człowieka – czujniki położenia umieszczane są w kluczowych punktach ciała: na rękach, nogach, głowie, karku itp. Przeniesienie nagranych
w ten sposób ruchów na sztuczne postacie nadaje ich ruchom naturalność, trudną
do uzyskania klasycznymi metodami animacji.Obiekty trójwymiarowe mogą również zostać stworzone przez człowieka w procesie modelowania. Duże znaczenie mają też techniki komputerowe, które automatycznie modelują skomplikowane efekty (takie jak dym, ogień, śnieg, deszcz ) i obiekty (chmury, góry, drzewa).
Wizualizacja
• cieniowanie wielokątów
• proste modele oświetlenia
• teksturowanie wielokątów
• mapy nierówności (tj. Bump Mapping , Normal Mapping)
• 3D Studio Max
• Amapi 3D
• Anim8or
• ArchiCAD
• Blender
• Cinema 4D
• IronCAD
• Houdini
• LightWave 3D
• Maya
• Poser
• POV-Ray
• Rhinoceros 3D
• SOFTIMAGE|XSI
• Solid Edge
• Terragen
• Truespace
• Zmodeler 3d
• Wings 3d
Temat4:Skalowanie obrazu w programie GIMP
Film z instrukcją instalacji programu GIMP - FILM3
4. Przebieg lekcji
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
A teraz chwila zabawy! Sprawdź, czy znasz odpowiedź. Kliknij TUTAJ!
Temat3: Gimp wycinanie i wklejanie.
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
4. Przebieg lekcji
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl (dotyczy klas 6 c, d, e, g)
Temat 2 | Podstawowe funkcje programu Gimp – zaawansowana edycja grafiki |
1. Cele lekcji | a) Wiadomości Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu. b) Umiejętności Uczeń potrafi: • tworzyć grafikę połączoną z tekstem, • obrabiać elementy graficzne, • posługiwać się zaawansowanymi narzędziami do obróbki grafiki. |
2. Metoda i forma pracy | Pokaz, ćwiczenia praktyczne z komputerem, praca przy komputerze. |
Komputer, oprogramowanie, Intenrnet.
4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza
Proszę zainstalować GIMP'a według instrukcji:
Link do programu : https://www.gimp.org/downloads/
https://www.youtube.com/watch?v=cM4UcK41zgQ&feature=youtu.be
b) Faza realizacyjna
omawianie wybranych funkcji programu:
a) ręczne zaznaczanie obszaru,
b) zaznaczanie kształtów,
c) obrót warstwy,
d) skalowanie,
e) rysowanie,
f) zamalowywanie,
g) gumka,
h) rozmazywanie,
Jak wykonać prosty rysunek w GIMP - film
Jak zapisać prace w rozszerzeniu jpg - film
https://www.youtube.com/watch?v=MpodMKj42pM&feature=youtu.be
Zadanie do wykonania: Proszę wykonać dowolną prace graficzną w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
pawelhommel1@gmail.com (klasy 6 c, d, e, g)
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasyUwaga: pracę zapisz w formacie jpg
Temat 1:Tworzenie gry w Scratch
Proszę wykonać zadanie na podstawie filmiku.
Link: stworzenie gry!