Zadania dla kasy 5 Temat25: Przyrodnicze wędrówki. Tworzenie atlasu - zadanie projektowe. Proszę o wykonanie zadanie na postawie filmu Temat24: Perły Europy.
Temat23:
Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
https://blockly.games/?lang=pl
Temat:20 Krótka historia. Sterowanie animacją.
Zadanie do wykonania.Proszę wykonać animację w programie Pivot na temat: Jak spędzamy wolny czas. Zadanie proszę zapisać w formacie gif ,wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl Filmy szkoleniowe:
Tworzenie nowych figur: film Tworzenie obiektów, obrazów Sprite w Pivocie -film
Tworzenie tła w programie Pivot. - film
Temat23: Edukacja poprzez zabawę – gry edukacyjne.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
https://blockly.games/?lang=pl
Proszę zainstalować program Pivot z strony:PIVOT
Temat:19 Komórki, do szeregu! Świat tabel.
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Zadanie proszę zapisać i wysłać.
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat17/18: Tworzenie
prezentacji za pomocą konta google. Tworzenie prezentacjiTemat: Jak spędzam wolny czas ?Prezentacja powinna składać się z co najmniej 10 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia. Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Zadanie proszę zapisać i wysłać.
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 10 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia. Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat15/16: W poszukiwaniu skarbu.Jak przejść przez labirynt? str 40 - 47
Poniżej wstawiam film z youtube, który doskonale opisuje przebieg zadania:film2
zadanie proszę zapisać (zrobić PrtSC) wysłać na adres::p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat14: Od wielokąta do rozety.Tworzenie bardziej skomplikowanych rysunków. strona 55- 58 Temat13: Scena niczym kartka. O rysowaniu w programie Scratch. Zadanie do wykonania. Film szkoleniowy jak rysować w programie Scratch - film
zadanie proszę zapisać (zrobić PrtSC) wysłać na adres::p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl strona 50
Temat15/16: W poszukiwaniu skarbu.
Poniżej wstawiam film z youtube, który doskonale opisuje przebieg zadania:
zadanie proszę zapisać (zrobić PrtSC) wysłać na adres::p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
zadanie proszę zapisać (zrobić PrtSC) wysłać na adres::p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl strona 50
Link do kartkówki:https://www.testportal.pl/test.html?t=PJdaKTfMxFSa
Temat12: Powtórzenie
wiadomości z elementów budowy komputera.
CELE LEKCJI: Wiadomości:
Uczeń potrafi:
- nazwać podstawowe
części składowe komputera;
- wie, do czego służą: jednostka
centralna. monitor i klawiatura;
- wyjaśnić, jaką rolę pełnią podstawowe
urządzenia znajdujące się w jednostce centralnej;
- podać przykłady urządzeń
zewnętrznych.
Umiejętności: Uczeń
potrafi:
• wskazać elementy zestawu komputerowego;
• włączyć i wyłączyć komputer;
• rozpoznać, kiedy pracują określone urządzenia zamontowane w komputerze;
• przyporządkować urządzenia zewnętrzne do określonej grupy.
Przygotowałem filmy szkoleniowe z zakresu budowy komputera
Temat11: Tworzenie tła w programie Pivot.
Cel zajęć:
- Nauka dodawanie figur, modyfikacja.
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Film instruktażowy jak dodawać tło do animacji : FILM
Proszę uruchomić program Pivot a następnie wykonujemy animacje
z użyciem tła, zadanie proszę zapisać w rozszerzeniu gif i wysłać na adres::p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat10: Tworzenie obiektów, obrazów Sprite w Pivocie. 😀
Cel zajęć:
- Nauka dodawanie figur, modyfikacja.
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Proszę uruchomić program Pivot a następnie wykonujemy animacje
z użyciem tła, obrazów Sprite, zadanie proszę zapisać w rozszerzeniu gif i wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film szkoleniowy: Zadanie 1 Temat9: Tworzenie nowych figur w Pivocie.
Cel zajęć:
- Nauka dodawanie figur, modyfikacja.
- zapisywanie figur
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Proszę uruchomić program Pivot a następnie wykonujemy zadanie
1
Zadanie 1
Film szkoleniowy z zadaniem - film
Uruchom program Pivot Animator, a następnie stwórz
następujące figury:
- wie, do czego służą: jednostka centralna. monitor i klawiatura;
- wyjaśnić, jaką rolę pełnią podstawowe urządzenia znajdujące się w jednostce centralnej;
- podać przykłady urządzeń zewnętrznych.
• włączyć i wyłączyć komputer;
• rozpoznać, kiedy pracują określone urządzenia zamontowane w komputerze;
• przyporządkować urządzenia zewnętrzne do określonej grupy.
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film instruktażowy jak dodawać tło do animacji : FILM
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film szkoleniowy: Zadanie 1
- zapisywanie figur
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film szkoleniowy z zadaniem - film
Uruchom program Pivot Animator, a następnie stwórz następujące figury:
Zadanie proszę zapisać w formacie gif ,wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Zadanie proszę zapisać w formacie gif ,wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat8:
Tworzenie prostej animacji.
Cel zajęć:
- Nauka instalacji oprogramowania,
- tworzenie animacji poklatkowej.
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Proszę zainstalować program Pivot z strony:PIVOT
Następnie klikamy
Film instruktażowy (od instalacji do pracy z programem do
obsługi i zapisywania pracy)
Pivot Animator (wcześniej znany jako Pivot Stickfigure
Animator) to darmowy program do tworzenia animacji 2D, w oparciu o tak zwanych
"patyczkowych ludzików" (ang. stick-man). Aplikacja pozwala na
szybkie przygotowanie prostych animacji nawet mniej doświadczonym osobom.
Tworzenie filmu animowanego ogranicza się do rysowania figur z kilku kresek
oraz późniejsze modyfikowanie jej na kolejnych kadrach animacji.
Pivot Animator został wyposażony również w bazę gotowych
figur i rysunków, z których możemy skorzystać. Gotowy projekt będzie można
zapisać w postaci pliku wideo AVI i animacji GIF. Istnieje również możliwość
zachowania pojedynczych klatek animacji w formie graficznej GIF, JPEG i PNG.
Dużą zaletą programu Pivot Animator jest mały rozmiar pliku instalacyjnego oraz
niskie zapotrzebowanie na zasoby systemowe komputera.
- tworzenie animacji poklatkowej.
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Temat7: Edukacja poprzez zabawę - gra edukacyjna.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grą edukacyjną.
Temat4/5/6: Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.
Naszym celem jest stworzenie prezentacji na temat wody
W prezentacji proszę umieścić informację na temat wody:
- Dlaczego woda jest nam potrzebna?
- W jaki sposób możemy oszczędzać wodę?
- Czym jest ślad wody?
- W ilu procentach człowiek składa się z wody?
Do szukania informacji z Internetu proszę wykorzystać internetową encyklopedię wikipedia.org
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 10 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia.
Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat3: Godzina
kodowania – nauka programowania poprzez zabawę.
Cel zajęć: nauka zasad programowania za pomocą gier
interaktywnych.
Zadanie do wykonania: proszę uruchomić i rozwiązać poniższe łamigłówki:
Gwiezdne Wojny: Budowanie galaktyki przy pomocy kodu
Poniżej program w Scratch, w którym rysują się figury kreślone przez Elsę łyżwami na lodzie. Po kliknięciu flagi trzeba kolejno wciskać litery od "a" do "i". Link do skryptów znajdziesz na https://scratch.mit.edu/projects/38336106
Temat2:
Tworzenie tabel z obramowaniem.
Celem naszych zajęć jest nauczenie się formatowania tabel, w
tym obramowanie, scalanie komórek.
Zadanie do wykonania:
Proszę stworzyć tabelę z 4 kolumnami i 6 wierszami. Tabelę formatujemy
zgodnie z poniższym rysunkiem.
Obramowanie zewnętrzne: lina ciągła, kolor czerwony, rozmiar
6 pkt.
Obramowanie wewnętrzne: linia przerywana, kolor czerwony,
rozmiar 1 pkt.
Film
instruktażowy (jak wykonać to zadanie) – film1
Temat1: Tworzenie tabel za pomocą konta google.
Proszę stworzyć plan lekcji z
wykorzystaniem tabeli
1)
Plan lekcji powinien posiadać godziny lekcji,
oraz dni tygodni.
2)
Każdy przedmiot powinien być wypełniony innym
kolorem.
3)
Proszę o estetyczne wykonanie tabeli.
Film instruktażowy z tworzeniem
planu lekcji w aplikacji – dokumenty. - film1
Do wykonania planu lekcji możemy
skorzystać ze strony:
https://azaliowa.edupage.org/timetable/
Pracę należy udostępnić na
adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Poniżej są tematy realizowane w nauczaniu zdalnym w roku szkolnym 2019/20 i te materiały będą dostępne jeszcze przez rok. Zapraszamy do korzystania. |
Temat13: Zasady bezpiecznej pracy w sieci lokalnej i globalnej.
Zasady podane poniżej są tylko wskazówkami, jak zachowywać się w sieci, aby nie ponieść niepotrzebnych strat.
- Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
- Nie otwieraj wiadomości od nieznajomych osób.
- Pobieraj pliki tylko ze sprawdzonych źródeł.
- Nie klikaj w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e‑mail.
- Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł.
- Nie wysyłaj swoich zdjęć.
- Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.
- Stosuj mocne, trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr.
- Czytaj regulaminy.
- Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL (ang. Secure Socket Layer - zapewnia poufność i transmisji danych).
- Pamiętaj, że osoba, którą poznasz w sieci może nie być tym, za kogo się podaje.
- Nie podawaj swoich prawdziwych danych osobowych. Wymyśl sobie jakiś nick (nazwę nie związaną z twoimi danymi personalnymi).
- Bądź ostrożny, jeśli chcesz spotkać się z osobami poznanymi przez Internet!
- Nie podawaj nikomu danych swoich znajomych.
- Nie publikuj zdjęć swoich znajomych bez ich zgody.
Temat12: Krótka historia. Sterowanie animacją.
Test poprawkowy - budowa komputera
Temat11: Power Point – tworzenie prezentacji.
Zadanie do wykonania: Proszę wykonać prezentację kraju, którego chciałbyś zwiedzić
film szkoleniowy: film1
Temat9: Powtórzenie wiadomości z elementów budowy komputera.
- wie, do czego służą: jednostka centralna. monitor i klawiatura;
- wyjaśnić, jaką rolę pełnią podstawowe urządzenia znajdujące się w jednostce centralnej;
- podać przykłady urządzeń zewnętrznych.
• włączyć i wyłączyć komputer;
• rozpoznać, kiedy pracują określone urządzenia zamontowane w komputerze;
• przyporządkować urządzenia zewnętrzne do określonej grupy.
Temat8: Tworzenie obiektów, obrazów Sprite w Pivocie. 😀
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film szkoleniowy: Zadanie 1
- umiejętność korzystania z pomocy wbudowanej do programu,
- obsługa edytora grafiki Paint, edytora tekstu Notatnik, podstawowe umiejętności obsługi edytor tekstu Word
- Cel poznawczy (intelektualny)
Tworzenie ramek
Proszę wykonywać polecenia według wzoru:
Ciała stałe | Ciecze | Gazy | |||
Nazwa
substancji
|
Ciepło
właściwe
(J/(kg*K))
|
Nazwa
substancji
|
Ciepło
właściwe
(J/(kg*K))
|
Nazwa
substancji
|
Ciepło właściwe
(J/(kg*K))
|
Ołów
|
130
|
Rtęć
|
100
|
Tlen
|
916
|
Miedź
|
385
|
Nafta
|
2100
|
Azot
|
1050
|
Aluminium
|
920
|
Spirytus
|
2400
|
Para wodna
|
1020
|
Lód
|
2100
|
Woda
|
4190
|
Wodór
|
14300
|
Temat6: Tworzenie tła w programie Pivot.
- dodawania tła
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film instruktażowy jak dodawać tło do animacji : FILM
Temat5: Tworzenie nowych figur w Pivocie.
- zapisywanie figur
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Film szkoleniowy z zadaniem - film
Uruchom program Pivot Animator, a następnie stwórz następujące figury:
Temat4: Tworzenie prostej animacji.
- tworzenie animacji poklatkowej.
- zmiana wyglądu, rozmiaru obiektów graficznych w programie.
- zapisywanie pracy w różnych rozszerzeniach graficznych.
Realizacja zajęć:
Temat 3: Powtórzenie wiadomości z skrótów klawiszowych.
Temat 2: Wybrane skróty klawiszowe
1. Cele lekcjiĆwiczenie 1
Jan Brzechwa „Atrament”
Proszę kliknąć tutaj film
Temat 1: Tworzenie i formatowanie tabel w edytorze tekstu Word
Tekst przewodni
L.p.
|
Nazwa towaru
|
Ocena
|
Cena
|
Waluta
|
1.
|
Banany
|
Dobre
|
3,00
|
Zł
|
2.
|
Czekolada
|
Bardzo dobra
|
8,00
|
Zł
|
3.
|
Papier ksero
|
Bardzo dobry
|
16,20
|
Zł
|
4.
|
Drukarka
|
Dostateczny
|
180,50
|
Zł
|
L.p.
|
Nazwa towaru
|
Ocena
|
Ilość
|
Cena
|
Waluta
|
Koszt
|
1.
|
Banany
|
Dobre
|
10
|
3,00
|
Zł
|
30,0
|
2.
|
Czekolada
|
Bardzo dobra
|
3
|
8,00
|
Zł
|
24,0
|
3.
|
Papier ksero
|
Bardzo dobry
|
10
|
16,20
|
Zł
|
162,0
|
4.
|
Drukarka
|
Dostateczny
|
10
|
180,50
|
Zł
|
1805,0
|
5.
|
Mks Vir
|
Dobry
|
10
|
75,50
|
Zł
|
755,0
|