Temat26: Podstawy w języku C++.
Temat25: Word - praca z dokumentem wielostronicowym.
Temat24/25: Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.
Temat pracy: Jak spędzam wolny czas ?
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 15 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia. Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1Do pracy proszę dodać obiekty gif
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 15 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia. Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grami
edukacyjnymi.
Linki do gier:
https://blockly.games/?lang=pl
Temat22: Opracowywanie tekstu.
Zadanie do wykonania.
1.Twoja klasa organizuje uroczystość z okazji Dnia Nauczyciela. Przygotuj zaproszenie. Umieść na nim informacje o miejscu, dacie i godzinie rozpoczęcia uroczystości
2.Zapisz dokument pod nazwą Zaproszenie.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film szkoleniowy
Temat21: Tworzenie kartki świątecznej.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat19/20: Podstawowy montaż filmu.
Do realizacji zajęć potrzebny będzie film szkoleniowy platformy Youtube :
Zadanie do wykonana:
Proszę zmontować film za pomocą dostępnego urządzenia: teflonu, tabletu lub innego urządzenia w dowolnym programie do montażu filmów.
Temat filmu: sposób na spędzenie wolnego czasu.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Linki do programów:
HitFilm Express
Davinci resolve free
My movie
Temat18: Tworzenie plakatu - zadanie projektowe.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat17: Bezpiecznie w sieci.
się w sytuacjach zagrożenia, uczeń umie poruszać się po bezpiecznych stronach internetowych i ciekawych stronach, serwisu Sieciaki.pl , Uczeń wymienia zasady netykiety i stosuje
je w praktyce bezpiecznie korzysta z Internetu. Metody i formy: praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne.
do określenia pseudonimu, loginu, identyfikatora itp.
Temat15/16: Tworzenie własnej strony internetowej
Temat14: Tworzenie strony internetowej z wykorzystaniem języka HTML.
Zadanie do wykonania proszę odrysować z dowolnego zdjęcia twarz, pracę proszę wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
a. 2. Metoda i forma pracy
3. Środki dydaktyczne
4. Przebieg lekcji
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Temat11: Tworzenie animacji w programie GIMP.
1. Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
• Tworzeni klatek animacji
• Wykorzystanie warstw, efektów animacji
2. Przebieg lekcji
Film szkoleniowy zadania: Film1
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną animacje z wykorzystaniem warstw, w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku gif!
Temat10:
Gimp wycinanie i wklejanie.
Cele
lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
• Wycinać obiekty z zdjęcia
• Wklejać wycięte wcześniej elementy
• Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Proszę uruchomić GIMPA wkleić zdjęcie z wyszukiwarki,
a następnie je wyciąć i wkleić do nowego obrazu.
Instrukcja wykonania zadania: FILM
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną
prace z wykorzystaniem narzędzia wycinania w programie GIMP. Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy. Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg! pracę możecie
wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
Temat9: Tworzenie i modyfikowanie obrazów.
Link do programu : Plik instalacyjny GIMP
Link szkoleniowy jak zainstalować GIMPa: Film szkoleniowy
Jak wykonać prosty rysunek w GIMP -film
Jak zapisać prace w rozszerzeniu jpg - film
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną prace graficzną w programie GIMP, pracę możecie wysłać
na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Temat8: Budowa i działanie sieci komputerowej.
W tym tygodniu proponuję naukę poprzez zabawę z grą edukacyjną.
Temat7: Nowoczesne technologie.
JAK ZŁOŻYĆ KOMPUTER w 2020?
Temat 6: Strony www, czyli do czego przyda się HTML.
Dla uczniów, którzy mają trudności z analizą tekstu zawartego w podręczniku na str. 54-74 proponujemy pobranie plików zapisanych TUTAJ i rozwinięcie ich wg własnego pomysłu.
Dostęp do plików tylko po zalogowaniu się na pocztę "azaliową".
Język HTML pozwoli Wam na wzbogacenie stron tworzonych przy pomocy szablonów dostępnych np. na blogger.com lub wix.com
Zapraszamy do oglądania, jak rozwija się blog https://czytamdladzieci.blogspot.com/
Temat 5: Dokument wielostronicowy – wstawianie wartości matematycznych.
Cele zajęć:
Nauka wstawiania znaków matematycznych.
Zadanie
Proszę wstawić działania z rysunków do aplikacji dokumenty.
Pracę należy wysłać na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film instruktażowy - film
Temat 4: Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu Excel. Nauka tworzenia tabel, obramowań oraz sumowanie.
Zadanie do wykonana:
Proszę stworzyć tabelę z rysunku 1, a następnie obliczyć wartość - cena poszczególnych produktów w stosunku do jej wagi. (waga *cena)
Rysunek 1
Pracę proszę udostępnić na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Film instruktażowy - film
Temat 3: Wstęp
do programowania – python.
Celem zajęć jest nauka podstawowych poleceń w języku python,
nauka obliczeń.
Zadanie do wykonywania, proszę rozwiązać zadania z
aplikacji: aplikacja1
http://silentteacher.toxicode.fr/hour_of_code.html?theme=basic_python
Temat 1/2: Tworzenie prezentacji za pomocą konta google.
Naszym celem jest stworzenie prezentacji na temat wody
W prezentacji proszę umieścić informację na temat wody:
- Dlaczego woda jest nam potrzebna?
- W jaki sposób możemy oszczędzać wodę?
- Czym jest ślad wody?
- W ilu procentach człowiek składa się z wody?
Do szukania informacji z Internetu proszę wykorzystać internetową encyklopedię wikipedia.org
Prezentacja powinna składać się z co najmniej 12 slajdów.
W prezentacji proszę użyć przejść oraz animacji.
(jeżeli kopiujemy tekst z Internetu to proszę umieścić link ze źródłem który
skopiowaliśmy)
Każdy slajd powinien składać się z co najmniej dwóch zdań oraz jednego zdjęcia.
Film instruktażowy- jak uruchomić swoje konto na G-Suite
Film instruktażowy z tworzenia prezentacji w google – film1
Prace proszę udostępnić na adres: p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Trochę o procesorzePoniżej są tematy realizowane w nauczaniu zdalnym w roku szkolnym 2019/20 i te materiały będą dostępne jeszcze przez rok. Zapraszamy do korzystania. |
Zasady podane poniżej są tylko wskazówkami, jak zachowywać się w sieci, aby nie ponieść niepotrzebnych strat.
- Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
- Nie otwieraj wiadomości od nieznajomych osób.
- Pobieraj pliki tylko ze sprawdzonych źródeł.
- Nie klikaj w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e‑mail.
- Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł.
- Nie wysyłaj swoich zdjęć.
- Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.
- Stosuj mocne, trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr.
- Czytaj regulaminy.
- Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL (ang. Secure Socket Layer - zapewnia poufność i transmisji danych).
- Pamiętaj, że osoba, którą poznasz w sieci może nie być tym, za kogo się podaje.
- Nie podawaj swoich prawdziwych danych osobowych. Wymyśl sobie jakiś nick (nazwę nie związaną z twoimi danymi personalnymi).
- Bądź ostrożny, jeśli chcesz spotkać się z osobami poznanymi przez Internet!
- Nie podawaj nikomu danych swoich znajomych.
- Nie publikuj zdjęć swoich znajomych bez ich zgody.
- · Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
- · Poznanie środowiska Scratch.
- · uczeń potrafi przesuwać oraz obracać duszka na scenie,
- · uczeń potrafi konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza,
- · uczeń rozumie i umie stosować instrukcję pętli do powtarzających się czynności,
- ·
uczeń potrafi przełożyć prosty algorytm (przepis) na program w języku
Scratch.
Film szkoleniowy z zadaniem w scrach: Film
Test poprawkowy - budowa komputera
Temat10:Tworzenie gry- Scratch.
- · Wprowadzenie pojęcia algorytmu (przepisu działania) oraz programu (zapisu zrozumiałego dla komputera) na przykładach znanych uczniom z życia.
- · Poznanie środowiska Scratch.
- · uczeń potrafi przesuwać oraz obracać duszka na scenie,
- · uczeń potrafi konstruować proste skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza,
- · uczeń rozumie i umie stosować instrukcję pętli do powtarzających się czynności,
- · uczeń potrafi przełożyć prosty algorytm (przepis) na program w języku Scratch.
Film szkoleniowy z zadaniem w scrach: film
projekt ucznia Gra
Temat9: Budowa komputera – utrwalenie wiadomości.
Temat8: Powtórzenie wiadomości z elementów budowy komputera.
- wie, do czego służą: jednostka centralna. monitor i klawiatura;
- wyjaśnić, jaką rolę pełnią podstawowe urządzenia znajdujące się w jednostce centralnej;
- podać przykłady urządzeń zewnętrznych.
• włączyć i wyłączyć komputer;
• rozpoznać, kiedy pracują określone urządzenia zamontowane w komputerze;
• przyporządkować urządzenia zewnętrzne do określonej grupy.
a. 2. Metoda i forma pracy
3. Środki dydaktyczne
4. Przebieg lekcji
pawelhommel1@gmail.com
Test poprawkowy z sieci komputerowych :Test
Temat6: Tworzenie animacji w programie GIMP.
1. Cele lekcji
Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik,
grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
Umiejętności
Uczeń potrafi:
•
Wklejać wycięte wcześniej elementy
•
Łączyć wycięte obiekty w jedną całość
•
Tworzeni klatek animacji
•
Wykorzystanie warstw, efektów animacji
2. Przebieg lekcji
Film szkoleniowy zadania: Film1
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną animacje z
wykorzystaniem warstw, w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
p.hommel@azaliowa.pozytywneinicjatywy.pl
Koniecznie podpisz swoją pracę
imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu
pliku gif!
Wiadomości
2. Przebieg lekcji
Temat5:Skalowanie obrazu w programie GIMP.
a. 2. Metoda i forma pracy
3. Środki dydaktyczne
4. Przebieg lekcji
Test do wykonania: Test
Konspekt lekcji Informatyki
1. Podstawowe funkcje programu Gimp – zaawansowana edycja grafiki
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń zna pojęcia: plik, grafika, formatowanie, obróbka dokumentu.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
• tworzyć grafikę połączoną z tekstem,
• obrabiać elementy graficzne,
• posługiwać się zaawansowanymi narzędziami do obróbki grafiki.
a. 2. Metoda i forma pracy
Pokaz, ćwiczenia praktyczne z komputerem, praca przy komputerze.
3. Środki dydaktyczne
Komputer, oprogramowanie, Intenrnet.
4. Przebieg lekcji a) Faza przygotowawcza
Proszę zainstalować gimpa według instrukcji:
Link do programu : Plik instalacyjny GIMP
Link szkoleniowy jak zainstalować GIMPa:Film szkoleniowy
b) Faza realizacyjna omawianie wybranych funkcji programu :
a) ręczne zaznaczanie obszaru,
b) zaznaczanie kształtów,
c) obrót warstwy,
d) skalowanie,
e) rysowanie,
f) zamalowywanie,
g) gumka,
h) rozmazywanie,
Film szkoleniowy z obsługą programu gimp: Obsługa Gmipa
Jak wykonać prosty rysunek w GIMP -film
Jak zapisać prace w rozszerzeniu jpg - film
Zadanie do wykonania
Proszę wykonać dowolną prace graficzną w programie GIMP, pracę możecie wysłać na adres:
Pawelhommel1@gmail.com
Koniecznie podpisz swoją pracę imieniem, nazwiskiem oraz z której jesteś klasy
Uwaga pracę zapisz w rozszerzeniu pliku jpg!
Cele: Na tej lekcji dowiem się, czym są sieci komputerowe, jakie są ich rodzaje i topografie.
- wymiana plików między różnymi komputerami,
- wspólne korzystanie z urządzeń zewnętrznych,
- nadzór nad uprawnieniami do korzystania z zasobów sieci,
- wykonywanie programów na innym komputerze,
- komunikowanie się pomiędzy użytkownikami.
- gwarancja prawidłowej pracy sieci mimo awarii części połączeń i komputerów,
- możliwość podłączania komputerów różnych typów,
- automatyczne wykrywanie awarii i przesyłanie danych pozwalające na omijanie niesprawnych fragmentów sieci,
- rozbudowa sieci poprzez podłączanie jednego komputera kolejnej sieci lokalnej.
- LAN – sieci lokalne (Local Area Network), służące do łączenia wielu urządzeń, na małych obszarach, np. w domu, biurze, zakładzie produkcyjnym;
- MAN – sieci miejskie (Metropolitan Area Network) używane dosyć rzadko, głównie w wielkich metropoliach;
- WAN – sieci rozległe (Wide Area Network), które służą do połączeń między komputerami na wielkich odległościach, wykraczające poza obszar miast, gmin, województw.
Topologia fizyczna opisuje sposób połączenia ze sobą komputerów i urządzeń przez kanał transmisyjny.
Jest wiele fizycznych układów sieci. Najważniejsze z nich to:
- gwiazda – komputery są podłączone do jednego, centralnego punktu nazywanego koncentratorem lub przełącznikiem;
- magistrala – komputery współdzielą jeden nośnik kablowy;
- pierścień – komputery są połączone
pomiędzy sobą odcinkami kabla, tworząc zamknięty pierścień, np. token
ring.
-
Istnieje jeszcze kilka innych topologii sieci. Informacje o nich możesz znaleźć w Internecie.Zapamiętaj!Topologia fizyczna opisuje sposób połączenia ze sobą komputerów i urządzeń przez medium transmisyjne.Dla chętnych film:
a) ogólne: zapoznanie uczniów z zagrożeniami jakie niesie Internet, zapoznanie ze sposobami bezpiecznego korzystania z Internetu, poznanie zasad netykiety.
się w sytuacjach zagrożenia, uczeń umie poruszać się po bezpiecznych stronach internetowych i ciekawych stronach, serwisu Sieciaki.pl , Uczeń wymienia zasady netykiety i stosuje
je w praktyce bezpiecznie korzysta z Internetu. Metody i formy: praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne.
do określenia pseudonimu, loginu, identyfikatora itp.
Temat1: Algorytmy.
- czym jest algorytm;
- jak przedstawić algorytm w postaci schematu blokowego;
- jaka jest różnica między zbiorem uporządkowanym i nieuporządkowanym.
- stosować algorytm wyszukiwania liniowego w zbiorze nieuporządkowanym;
- stosować algorytm wyszukiwania binarnego w zbiorze uporządkowanym;
- znajdować rozwiązanie problemu metodą „dziel i zwyciężaj”.
Film 2